RSS Feed

Ungurii vor să le dăm. Dar ce?

Posted on

Am să le dau prietenilor mei un motiv de bășcălie, dar nu pot să mă abțin și am să vorbesc puțin despre situația ungurilor din România. Mă uit în clipa asta la Antena 3 unde se despică firu-n patru, tema fiind, bineînțeles, arborarea steagului secuiesc pe o clădirea unei instituții din Budapesta. Doi domni reprezentanți ai comunității maghiare au intrat în direct ca să explice/ scuze/ discute gestul ungurilor. Unul dintre acești doi domni a fost întrebat care ar fi acele drepturi de care ungurii din România nu se bucură pe teritoriul țării noastre. Răspunsul? În facultatea de medicină de la Târgu Mureș nu există atâtea locuri pentru studenți la secțiunea maghiară pe cât si-ar dori. Frățioare, serios?? Asta e tot ce ai găsit? Adică, dacă aceasta este problema pe care o ridici în momentul în care ai ocazia să îți spui toate of-urile, înseamnă că nici ție nu îți e prea clar ce te deranjează ATÂT de tare încât să fii mereu supărat pe români. Păi uite, poate că turiștii români care vizitează Budapesta nu găsesc locuri de parcare, deci nu sunt atât de multe locuri de parcare în Budapesta pe cât românii si-ar dori. Asta înseamnă ca ungurii ne încalcă drepturile? Sunt curioasă câte facultăți sau școli din Ungaria au secții cu predare în limba română… Probabil nici jumătate din nuamărul celor existente în țara noastră.

S-au schimbat multe din momentul în care, copil fiind, am început să înțeleg ce se întâmplă în jurul meu. Un fapt a rămas, totuși, neschimbat: dușmănia dintre români și minoritatea maghiară din România. De când mi-s mică și până acum, tot ce am auzit din partea comunității maghiare, sau mă rog, din partea politicienilor maghiari, este că ei se simt neîndreptățiți, că ei vor drepturi. Păi au. Vor școli… și din alea au. Clădiri patrimoniu de stat le-au fost retrocedate, dar tot nu sunt mulțumiți. Auzind discuțiile de la Antenă din seara asta, am ajuns la o concluzie: politicienii maghiari vor, nu știu ce, dar vor! (Spun politicienii maghiari pentru că probabil oamenii simpli care fac parte din această minoritate le pasa prea puțin de autonomie și alte cele)
Așa mi-am adus aminte de această caricatură de pe 9gag.

5804284_700b_v1

Nu vi se pare că se potrivește? Înlocuiți „women” cu „hungarians in Romania” și gata! (sursa foto: http://9gag.com/gag/5804284)

Să nu mă înțelegeți greșit, nu am nimic personal cu ungurii. Nu cu toți. Am prieteni maghiari, ba chiar am și nițel sânge de ungur în mine + că ai mei locuiesc pe teritoriul Ungariei. Dar mă amuză dorința asta a unor politicieni maghiari din România de a avea tot: școli, clădiri, pământ etc. Nu este suficient pământ Unguresc în Ungaria? Zic și eu, poate le va fi cam greu să mute Ungaria în România…

Update: o prietenă mi-a amintit de piesa asta, pe Facebook. Cum am putut să uit de ea, piesa care se potrivește atât de bine articolului ăstuia, nu pot să înțeleg. Dar eu nu înțeleg multe, so we’re good. Așa că ascultați și vă înveseliți!! :
http://m.youtube.com/#/watch?v=QYz6XTv_cSA&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DQYz6XTv_cSA

About Sonia G

„Niciodata nu a fost sa nu fie cumva”. Asta este motto-ul meu

2 responses »

  1. eu stiu ce vor ungurii! si acum ma refer la colegii mei de la facultate- ei vor sa fie transilvania „inapoi” a ungariei, ca doar „e a lor” si aici sa se vorbeasca numai maghiara ca lor nu le place ca ei (care sunt din zona secuimii) sa nu inteleaga ce vorbim noi in romaneste pe teritoriul romaniei ;))))) ce zici? ;))))

    Răspunde

Lasă un răspuns

